Skrivarvecka i Nice

Min skrivarvecka i Nice har börjat. Egentligen är jag i Opio en bit utanför, men vem vet var det ligger?

Jag har aldrig bott på hotell med all inclusive förut och jag är numera övertygad om att jag inte kommer att våga ställa mig på vågen när jag kommer hem. Jisses vad mycket mat det finns. Jag har inte räknat, men jag skulle gissa på att det finns kanske 50-60 förrätter att plocka ifrån och det finns inte färre varmrätter och efterrätter… Vin är fritt samt en lista på drinkar som är fria, både alkoholfria och alkoholhaltiga. Chips och annat nyttigt ställs fram före både lunch och middag.

Men nu var det ju skriva jag skulle göra, inte äta och dricka. Så hur mycket har jag skrivit idag undrar kanske någon. Efter frukost tog jag en promenad i omgivningarna, genom en blomdoftande skog med äventyrsstationer, förbi en fullständigt sammetsliknande puttinggreen och en driving range för att sedan hamna i en fantastisk olivträdsodling.

Jag mötte knappt en människa på hela promenaden och det var en sådan där fantastisk sommarmorgon som man trodde att man skulle få vänta tills nästa år på.

Efter promenaden tog jag mig i kragen och hämtade datorn, satte mig i baren och öppnade mitt manus. Inte helt lätt att koncentrera sig med sorlande människor, klirrande is och klämkäck fransk musik i bakgrunden. Jag hamnade mest på Facebook istället, så jag la tillbaka datorn på rummet, hämtade ett anteckningsblock och satte mig vid poolen med en alkoholfri drink istället. Hm, skönt, man kan ju vända ansiktet mot solen och bara njuta av den svaga vinden… Just det ja, tillbaks till anteckningsblocket.

Nu har jag tryckt i mig lunch och sitter på rummet med datorn igen. Förhoppningsvis ska jag få någonting gjort innan det är dags för fördrink, snacks, jättemiddag och show ikväll. Nattklubben som öppnar kl 23 tror jag att jag hoppar över.

,

  1. #1 av Monica på 21 oktober 2012 - 13:07

    Låter härligt! Skriv på!

    Gilla

  2. #2 av Kristina Svensson (@KristinaHSvens) på 21 oktober 2012 - 13:11

    Låter helt underbart på alla sätt och vis. Och jag tror det är bara nyttigt med en paus någon gång emellanåt för att få lite solsken och olivlundsvyer. Då bearbetar och förbereder hjärnan sig för en sittning med datorn.

    Jag vet heller inte var Opio ligger men jag har åkt förbi vägskyltar dit många gånger.

    Ha en härlig skrivretreat!

    Gilla

  3. #3 av shadaim12 på 21 oktober 2012 - 13:13

    All inclusive är livsfarligt för vikten!!

    Gilla

  4. #4 av Desirée på 21 oktober 2012 - 13:26

    Men vad underbart! Njut!!!

    Gilla

  5. #5 av Samuel på 21 oktober 2012 - 16:11

    Avis. Hur långt har du kommit med manusett.

    Gilla

    • #6 av annaljungdahl på 21 oktober 2012 - 16:32

      Jag har ca 38000 ord, så ungefär halvvägs till ett råmanus kan man säga. Sedan brukar hälften försvinna och ersättas i redigeringen, men det är nästa problem 🙂

      Gilla

Kommentera

