Alltid du av Pernilla Alm

Mitt i familjeidyllen står han plötsligt där, tonårsförälskelsen hon aldrig glömt.

Caroline är visserligen lyckligt gift, men hon har aldrig riktigt glömt sin ungdomskärlek Adam. När han av en slump kliver in i hennes liv igen vänds tillvaron upp och ner. Caroline får erbjudande om arbete på hans företag, och hon blir mer och mer insnärjd i sina egna känslor och i hans.Men ska hon verkligen riskera allt hon har för Adam?

Alltid du är en sådan där bok som är svår att lägga ifrån sig. Jag tycker att författaren har lyckats fantastiskt bra med att fånga Carolines motstridiga känslor. Det är vardagligt men ändå fullt av dramatik under ytan. Varje gång Caroline väljer fel hör jag ”nej, nej!” inom mig men ändå kan jag på något sätt ändå förstå att det kan hända. För det gör ju det. Det får inte hända, men ändå så händer det. Det är absolut inte okej att göra som hon gör och jag känner verkligen hennes ångest i vissa lägen. Det finns många lägen där Caroline borde ha bromsat men ändå så fortsätter hon. Hon riskerar hela sitt fina väluppbyggda familjeliv för den där ungdomsförälskelsen som satte djupare spår än allt annat. Något som författaren har lyckats mycket bra med att skildra.

Enkelt, lättläst, underhållande och spännande. En sträckläsarbok helt enkelt.

,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

