Årets sista dag

Året är slut och jag kan konstatera att jag nådde målet jag satte för några veckor sedan. Igår åkte jag till Posten och lämnade in mitt nya alster för första gången. Det känns lite märkligt att skiljas från något man har levt så nära så länge.

Men egentligen har denna resa bara börjat. Den första resan är från idé till färdigt manus och sedan kommer den här – från manus till tryckt bok. Det går att klara sig utan förlag men den vägen är både längre och jobbigare. Jag tycker att jag sträcker min tid redan nu. Ska jag både skriva på nästa bok och arbeta med utgivning samtidigt så vet jag inte hur det ska gå.

Jag håller på med sättning av denna bok för att trycka upp några ex till testläsare. Den behöver inte följa några exakta regler och ska inte säljas, men det är tillräckligt med jobb ändå!

Klär upp mig ikväll och hoppas allt vad jag orkar att Paradisäpplets resa ska sluta väl.

Gott Nytt År!

  1. #1 av Hanna Lans på 31 december 2011 - 17:59

    Det är ju faktiskt en jättebra idé att trycka upp exemplar till testläsarna! Manusbuntar är svåra att hålla reda på coh det ger en annan känsla att bläddra i en bok. Ska försöka komma ihåg det till min nästa bok. Gott Nytt År!

    Gilla

  2. #3 av Malin på 05 januari 2012 - 9:21

    Gott nytt 12 Anna o Lycka till med Paradiset

    Gilla

  3. #5 av michaelaberglund på 05 januari 2012 - 22:01

    Lycka till med allting Anna 🙂

    Gilla

Kommentera

