När är man klar?

Jag sitter här framför datorn och läsplattan och ska avsluta 14 månaders romanskrivande. Jag har bestämt mig för att sätta punkt senast nyårsafton, och därefter ska manuset få pröva sina vingar för första gången. Med tanke på hur många som blir antagna är sannolikheten stor att försöket misslyckas och därför finns redan en plan som tar vid efter en refusering.

Så när jag säger att jag är klar, så menar jag att kanske inte klar i alla fall, för om manuset refuseras krävs minst en omarbetning innan ett nytt försök kan göras. Men i skrivande stund har jag ingen aning om hur den omarbetningen skulle se ut och därför kommer sannolikt en lektör att anlitas i nästa steg.

Men först: premiärflygning.

  1. #1 av Ethel på 29 december 2011 - 11:22

    Jag önskar dig verkligen lycka till och hoppas samtidigt att jag själv ska komma att befinna mig i samma situation inom en någorlunda snar framtid :-).

    Gilla

  2. #4 av Anneli på 29 december 2011 - 23:03

    Vad spännande! Jag önskar dig all lycka!

    Gilla

  3. #6 av Annika, Bokplantan på 30 december 2011 - 16:19

    Det är så spännande när manus skickas iväg, både egna och andras. Stort lycka till och gått nytt år!

    Gilla

Kommentera

