Snart klar!

Det blev en aning hektiskt med NaNoWriMo och jobbet att skriva färdigt Paradisäpplet. Men jag överlevde NaNoWriMo genom att skriva som en galning en söndag (13000 ord) och avsluta med de 5000 sista dagen efter så att jag blev klar tio dagar för tidigt. Sedan gick jag direkt över till att jobba vidare på romanen som faktiskt snart är klar. Tror jag. Jag är tillräckligt rutinerad för att veta att man aldrig är klar när man tror att man är klar, men samtidigt vill jag tro att man lär sig någonting längs vägen och till slut kanske en roman kräver mindre redigering och omarbetning när man tror att man är klar än vad tidigare manus gjorde. Just för att man gör mer omarbetning under tiden och förhoppningsvis har lärt sig något så att man inte gör samma misstag varje gång.

När höstlöven dansar blev nästan en helt ny bok när jag var klar med redigeringen och jag hoppas verkligen inte att det blir så den här gången, men det tror jag inte. Jag tror faktiskt att jag snart är klar 🙂

,

  1. #1 av TheWritefulBlog på 12 december 2011 - 18:42

    Wow, bra jobbat!! (eller snarare skrivet!) Vad spännande att ha två pågående projekt. Vad har du för planer för dem härnäst?

    Gilla

    • #2 av annaljungdahl på 12 december 2011 - 18:48

      Planen är att skicka in Paradisäpplet så fort den är klar. Sedan ska jag jobba vidare på NaNoWriMo-projektet som är en uppföljare till Paradisäpplet, så det är fullt upp jämt 🙂 Snart är det november igen och dags att börja på nästa manus…

      Gilla

  2. #3 av Ethel på 12 december 2011 - 18:51

    Gratulerar! Ska bli kul att följa utvecklingen!

    Gilla

  3. #4 av Kristina Svensson (@KristinaHSvens) på 12 december 2011 - 20:16

    Hurra! Grattis och bra jobbat.

    Gilla

  4. #5 av Desirée på 25 december 2011 - 8:44

    Grattis & God Jul!

    Gilla

Kommentera

