En grund för framtiden

Så här långt har skrivarstugan kommit. Än kan jag inte sitta här och skriva men snart så! Tänk vad underbart det kommer att bli 🙂 Men det blir till att vänta till början på nästa år innan det händer något mer nu.

Men jag har annat att stå i. På tisdag är det den 1 november och vad börjar då om inte NaNoWriMo. Jag deltog förra året och påbörjade då Paradisäpplet som jag nu arbetar för fullt med att försöka avsluta. Drömmen hade varit att bli klar före den 1 november men det kommer inte att ske. Det blir dubbelarbete…

Jag vet inte om det kommer att gå. Jag minns hur det var förra året med stress och frenetiskt skrivande framför teven kväll efter kväll. Ibland halkade jag efter och fick knattra ännu snabbare på tangenterna för att komma ikapp. Det gick till slut men hjärnan fick gå på högvarv för att hela tiden fantisera ihop fortsättningen på romanen samtidigt som jag skrev. Det blir verkligen en utmaning att göra om det och försöka slipa till den förra romanen samtidigt.

Men ännu är det fortfarande oktober och jag har haft tid att vara ute i skogen och plocka trattkantareller vilka ska avnjutas ikväll efter en härlig höstdag.

Drömmer du om att skriva en roman men vet inte hur du ska börja? Haka på NaNoWriMo och kasta dig rakt ut i det okände på en gång! Undrar du något? Fråga mig 🙂

,

  1. #1 av malinthewriter på 29 oktober 2011 - 18:14

    Gud … undra om jag blir i behov av nanowrimo nångång. Ständigt tre olika manus på skrivbordet :O

    Men jisses vad mysigt med skrivarstuga! Och vilket utsikt sen 🙂

    Gilla

    • #2 av annaljungdahl på 29 oktober 2011 - 19:01

      Min tid är så begränsad att utan tvånget från NaNoWriMo skulle det ta evigheter att komma igång med ett nytt manus 🙂

      Gilla

  2. #3 av Monica på 29 oktober 2011 - 18:34

    Vilken utsikt!
    Var är det?

    Jag ska också vara med i NaNoWriMo. Username monica.olskolk. Vilket är ditt?

    Gilla

    • #4 av annaljungdahl på 29 oktober 2011 - 19:02

      Ja utsikten är underbar 🙂 Den ligger i djupaste småländska skogen vid en liten sjö.

      Gilla

  3. #5 av Vidde på 29 oktober 2011 - 21:45

    Jag trodde att jag skulle vara mindre nervös för nanowrimo i år, när jag redan gjort det en gång… Men det är nästan så att det är mer press nu. Tänk om jag inte kan göra det igen? Tänk om mina karaktärer strejkar?

    Det ska nog gå bra, men pirrigt är det igen! 🙂

    Gilla

  4. #7 av Anitha Östlund på 29 oktober 2011 - 22:55

    Jag håller med Malin. I min manustipsbok väntar idag sammanlagt 22 idee´r på att skrivas ned.
    Tänk om nätterna kunde vara lite längre. När flowet dammar in försvinner tiden, och jag brukar vakna till framåt morgonkvisten när fåglarna kvittrar utanför.
    Vår gäststuga skall renoveras grundligt efter att hästmyror försökt ta över den, men när väggarna och golven är utbytta flyttar jag in med bokhyllor, skrivbord och en skön stol. Då blir det min tillflykt att använda till enbart skapande. Inte en räkning eller dylikt i sikte.

    ha det gott, och lycka till med NaNoWriMo

    Gilla

    • #8 av annaljungdahl på 30 oktober 2011 - 9:32

      NaNoWriMo är ett sätt att verkligen få ner de där idéerna på papper 🙂

      Gilla

  5. #9 av Desirée på 30 oktober 2011 - 9:32

    Vilken underbar utsikt du kommer att få 🙂 Lycka till med skrivandet!

    Gilla

  6. #10 av Ethel på 30 oktober 2011 - 10:14

    Jag avundas din utsikt. Vackert. Min utsikt är trevåningshuset på andra sidan gatan. Ganska nära, så jag ser ibland vad mina grannar pysslar med. Kan förstås vara bra för skrivarinspirationen :-).

    Gilla

Kommentera

