Refuserad av Desirée Fredlund

Min skrivarvän Desirée har kommit ut med en inspirationsbok som heter Refuserad – Från amatör till proffs i den ädla konsten att inte bli publicerad som författare.

På titeln så hör ni ju att boken lika gärna skulle kunna handla om mig 🙂 Och visst är igenkänningsfaktorn hög! Och rolig är den också. Jag skrattade högt flera gånger. Det är en härlig blandning av berättelser kring Desirées skrivande och hur hon skickat in texter till tävlingar och till förlag, noveller skrivna av Desirée och underbara recept på bl a älgmule. Just det receptet tänker jag nog inte prova, men det fanns andra som lät väldigt goda 🙂

Jag är också väldigt förtjust i de små lärdomarna som finns utplacerade genom boken. Mycket träffande och bra!

Jag känner igen det mesta kring själva inskickandet av manus till olika förlag. Den resan har jag nämligen gjort själv också. Liksom Desirée vägrar även jag att ge upp och skriver för närvarande på mitt fjärde manus.

Det finns bara två negativa saker att säga om den här boken. Det ena är att den är att den tog slut alldeles för snabbt, eftersom jag gärna hade läst mycket mer! Och det andra är att den är för hög i formatet för att få plats i mitt bokskåp 🙂

Tack Desirée för det fina du skrev i boken och jag säger detsamma – Håll din dröm levande!

 

Boken är utgiven hos Duo Dito Förlag, där den finns att köpa i webbshopen. Självklart finns den förstås också att köpa bl a hos Adlibris och Bokus.

,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

