Icakurirens stora novelltävling

Idag tipsar jag om Icakurirens novelltävling. Temat i år är ”Nyckeln”.

Är det en verklig nyckel? Leder den till ett hemligt bankfack, en mystisk bakdörr eller en ny lägenhet? Eller är det en symbolisk nyckel, den som gör att man äntligen förstår sin partner, meningen med livet eller är det nyckeln som öppnar porten till lyckans land?
Skriv max 10 000 tecken inklusive blanksteg och skicka in det senast den 15 juli 2011.

Om jag ska delta? Självklart! Från att ha ratat allt vad noveller heter har jag gått till att älska att skriva noveller. Visst måste jag fortfarande prioritera mitt romanmannus, men det är jättebra träning att skriva noveller däremellan. Så den här tävlingen ska jag delta i. Jag har redan en arbetstitel 🙂

Och glöm nu för allt i världen inte att skriva till mig och berätta varför just du tycker att man ska läsa Moa Martinson! Läs mer om tävlingen här. Jag har fått in några riktigt fina motiveringar och nu vill jag höra DIN.

, , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

