Skrivretreat

I år tänkte jag prova på något nytt, för det måste man ju göra ibland. Jag ska åka iväg nästan en hel vecka i juni tillsammans med likasinnade och bara skriva. Boendet är på ett mysigt vandrarhem där man bor i eget rum.

I mitt desparata sökande efter en arbetsmetod som fungerar så ska jag nu prova detta. Jag har kommit så pass långt med mitt manus att det kan passa väldigt bra att arbeta koncentrerat en vecka med att försöka färdigställa manuset. Åtminstone så att det är redigering som återstår. Det är visserligen hårt arbete det med, men det är ett steg närmare målet 🙂

Om någon annan är intresserad av att åka med på skrivretreat i Dalarna i början på juni, så kan ni får detaljer av mig.

, ,

  1. #1 av mariasbokliv på 27 april 2011 - 7:09

    vad härligt det lät!

    Gilla

  2. #2 av Ethel på 27 april 2011 - 8:07

    Åh så fantastiskt att åka iväg till Dalarna på skrivretreat! Det vore drömmen. Kanske nästa gång för mig :-).

    Gilla

  3. #3 av Hanna på 27 april 2011 - 11:15

    Jag var på intensivhelgkurs med Barabara Voors i Stockholm i början av april. Det gav mig en verkligt god skjuts framåt att hitta en arbetsmetod för mig. Dalarna en vecka låter helmysigt och givande!

    Gilla

  4. #5 av Desirée på 27 april 2011 - 11:28

    Låter härligt! Jag har en skrivtreat hemma på semestern med mina djur! Men, saknar förstås att ha skrivintresserade runt mig ..

    Gilla

Kommentera

