Att skriva till musik

Skulle skriva en scen med mycket känsla och längtan och provade att skriva till musik, och tyckte att det fungerade fantastiskt. Nu har jag inte vågat läsa resultatet än, men min erfarenhet är att bara jag får ner storyn på papper så kan jag slipa till den sedan. Alla stycken är ett steg framåt, mot målet.

Och har jag sagt det förut? Jag älskar att skriva på den här boken!

, ,

  1. #1 av Anneli på 11 april 2011 - 21:47

    Vad härligt det låter att älska det man skriver på. Lycka till med fortsättningen.
    Själv skriver jag bäst till musik.

    Gilla

  2. #2 av Nina på 12 april 2011 - 10:05

    Jag har själv alldeles nyligen börjat skriva till musik. Förut ville jag har knäpptyst omkring mig, men jag tänkte att jag får väl prova lite musik ändå för att se vad resultatet blev. Och si, det blev jättebra. Nu måste jag alltid ha musik på. 🙂

    Gilla

  3. #3 av Desirée på 19 april 2011 - 8:47

    Jag har för det mesta tyst faktiskt. har inte reflekterat över det …

    Gilla

  4. #4 av Malin på 09 maj 2011 - 20:05

    Jag lyssnar ALLTID på musik! Utom när jag läser då…

    Gilla

Kommentera

