Jag har inte gått i ide…

Men det känns så ibland! Jag har tagit mig i kragen och sammanställt och skickat in svar på kursbrev 3. Och nu till helgen blir det skrivarhelg för första gången på evigheter! Jag ska komma såååå långt med mitt manus 🙂

Så fort jag börjar komma igång med att skriva igen så dyker det upp bra idéer i huvudet precis när jag har gått och lagt mig och ska sova. Igår kväll kom jag på flera bra rader, men eftersom jag inte orkade kliva upp och skriva ner dem så är de förstås borta idag. Jag vet, jag borde ha en anteckningsbok och en penna vid sängen, och ibland har jag faktiskt haft det, men det blir ändå oftast inte av att jag skriver ner tankarna.

Det var precis på det sättet jag kom på vilken roman jag skulle skriva den här gången, och då var det kanske tur att jag hade en liten anteckningsbok vid sängen 🙂 Romanidén poppade upp från ingenstans – och då menar jag verkligen från ingenstans – och nu känns det helt självklart att det är just den berättelsen jag ska skriva.

,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

