Här är första kapitlet

Bestämde mig hastig och lustigt för att lägga upp första kapitlet av Paradisäpplet på Kapitel1.

http://www.kapitel1.se/anna-ljungdahl/paradisapplet

,

  1. #1 av malin, costa brava på 08 mars 2011 - 9:37

    Kul, jag ska titta in 🙂

    Gilla

  2. #2 av malinthewriter på 10 mars 2011 - 11:09

    Vilken snygg layout du skaffat på hemsidan sedan sist jag tittade in! 🙂

    Gilla

  3. #4 av Sandra A på 10 mars 2011 - 21:11

    Vad spännande att läsa ditt första kapitel. Blir berörd av karaktären Matilda som du gestaltar så fint och jag tror alla kan känna igen sig och identifiera sig med den längtan hon känner när hon provar brudklänningen (ovsett vad man längtar efter som läsare).
    Man känner också början till konflikt och förväntningarna som lite går i spillror för henne där under middagen, jag blir i.af väldigt medkännande.

    Hoppas man får läsa mer någongång och se hur det går för dem, vad som växer fram och vilka de andra karaktärerna är som du nämner namnen på. En intressnat idé till roman. Fortsätter följa din blogg med spännig om hur det går 🙂

    Gilla

    • #5 av annaljungdahl på 11 mars 2011 - 21:05

      Tack! Vad glad jag blev! Tittade in på din blogg och försökte lämna en kommentar men det gick inte 😦

      Gilla

  4. #6 av Sandra på 12 mars 2011 - 20:34

    Hej igen, nu tror jag att kommentarer på min blogg fungerar, var nog en inställning som ställde till det. Prova gärna igen om du vill. Hoppas det går bra med ditt skrivande. Själv har jag skrivit ca 2,5 sida ny text idag, känns bra. Hur ser det ut för dig hur mycket skriver du per gång ungefär o har du satt nåt mål innan? Ha en skön helg!

    Gilla

    • #7 av annaljungdahl på 13 mars 2011 - 19:14

      Hej! Det är nästan pinsamt att svara på hur mycket jag skriver per gång, men framför allt hur ofta jag skriver. För jag skriver ganska sällan, jag hinner helt enkelt inte. Om jag skriver en stund en vardagkväll eller en lördag eller söndag så blir det kanske ett par sidor. Om jag tar ledigt en dag för att skriva så kan det bli uppemot 10 sidor på en dag. Särskilt om jag tar ledigt flera dagar i sträck. Då kan det bli riktigt mycket per dag. Det är ett under att mina manus blir färdiga alltså 🙂

      Gilla

  5. #8 av Desirée på 20 mars 2011 - 8:10

    Wow! Den texten gav mersmak.

    Gilla

  6. #10 av Annika, Bokplantan på 03 april 2011 - 18:24

    Det smakprovet gillade jag skarpt! Vill läsa resten med en gång.

    Gilla

Kommentera

