En ganska bra dag

Dagen började bra när min sambo överraskade mig med en Alla hjärtans dag-present en dag för tidigt (jag är inte hemma imorgon).

Efter det har jag kört ett pass på motionscykeln, handlat lite sminkprylar, ätit lyxig thailunch ute, jobbat på mitt manus i två timmar och kör nu tvättpasset i tvättstugan. En behaglig tillvaro i pausen mellan två arbetsveckor. Varje måndag morgon känns det som om man kastar sig in i en orkan och sedan trillar man ut på fredag kväll igen.

Jag är nästan klar med inlämninguppgifterna till kursbrev två på kursen Skriv en roman. Det här med formen på ett synopsis känns fortfarande lite knepigt. Jag har provat flera varianter men nu bestämt mig för en som jag tänker skicka in. Håll tummarna för att jag får iväg det den här veckan.

,

  1. #1 av Ethel på 14 februari 2011 - 8:42

    Håller tummarna!

    Har precis skickat in kursbrev nr 6. Handlar om dialoger. Jag vet att Ann Ljungberg har många järn i elden just nu, så… hoppas ändå att få tillbaka snart. Man blir ju såå nyfiken på hennes kommentarer, eller hur?

    Gilla

    • #2 av Anna Ljungdahl på 14 februari 2011 - 9:59

      Nyfiken och nervös! Man vill ju inte att Ann ska tycka att det är dåligt 🙂

      Hon är visst på semester i Japan nu, så vi får nog vänta lite på svaren. Men det är det värt!

      Gilla

Kommentera

