Synopsis nr 2

Trots lång arbetsdag har jag faktiskt suttit i soffan och jobbat en stund nu. Jag jobbar på en annan typ av synopsis, eftersom jag har tänkt att ha två. Det är frustrerande när man känner att en scen är överflödig eller att den inte passar in där den står just nu, men bortom den frustrationen finns en liten känsla av glädje över att texten faktiskt långsamt utvecklas under tiden.
Idag har jag strukturerat scener och under arbetets gång har scener flyttats eller strukits. Det går faktiskt framåt även om det går långsamt.

,

  1. #1 av Lotti på 28 januari 2011 - 12:56

    Alltså, ser nu på din twitter ”äntligen under..” Men du har väl inte behövt bli av med någonting?? Gissa hur mkt jag har? Där du är nu har jag inte varit sedan 2003 buhuhuhu.. 😦 /moffar-Lotti (hm, jag undrar inte varför jag är där jag är, snarare hur man kommer ur det..)
    Äsch, nu lär jag fortsätta skriva på kurssammanfattningen. Någon kollega kan ju dyka förbi och undra hur det går..

    Gilla

  2. #2 av Lotti på 28 januari 2011 - 12:56

    Hej! Skulle behöva leja dig för att elegant sammanfatta kursen jag varit på. Det är så kul att komma iväg och få nya inblickar och höra om ”frontline”-forskning. Entusiasmen håller i sig tills man kommer hem och inser den egna verkligheten. Jag ska skriva en sammanfattning om kursen, men har redan nu insett att vissa saker inte går så lätt att ändra på. ”Jaja”, sade en av överläkarna imorse, ”det där går ju bra att göra i Lund, men förutsättningarna är lite annorlunda här”. Typ, vi har inga pengar och vi kan inte ändra rutiner hur enkelt som helst. Så jag sitter vid datorn och känner mig lite missmodig, får ingen inspiration att skriva ihop någonting, när det känns som att det inte kommer att leda någon vart. Och om ett par veckor kommer jag att ha glömt det mesta, för att jag inte får chansen att använda de nyfunna kunskaperna.. Suck, dubbelsuck. Hur går det med synopsis? Hjälper kursen dig framåt? Hade 1000 och en frågor som jag hade tänkt ställa, men efter ”cnisbomben” glömde jag liksom av allting annat.. 😮 // Lotti

    Gilla

Kommentera

