Galet svårt att hitta tid

Just nu är det otroligt svårt att hitta tid för skrivandet. Jag försöker gå ner sisådär 3-4 kg och det är minsann inte lätt. Förutom att tänka på vad jag äter så måste jag sätta mig en halvtimme på motionscykeln varje kväll som jag är i Trollhättan. Förutom att det tar en och en halv timme att köra hem efter jobbet.
Men igår var jag ute och köpte en massa nya kläder och idag har jag sålt mitt fina akvarium, så nu kanske, kanske jag får den där tiden jag behöver. Nästa steg i romanskrivandet är att sammanställa ett synopsis, och det kräver ju att jag har struktur på hela romanen. Och det har jag inte än…

  1. #1 av Ethel på 23 januari 2011 - 15:41

    Lycka till med hälsa och skrivandet!

    Känner igen tidsbristen och stressen som kommer därefter. Skriver bara några skrivpuffar under helgen, men får inte tummarna loss för att ta itu med det jag borde fortsätta på ist, alltså mina skrivprojekt. Det känns plötsligt så stort och tröskeln så fantastiskt hög. Vad ska jag göra för att komma loss?

    Gilla

  2. #2 av Barbro på 02 februari 2011 - 15:14

    Jag förstår inte det där med synopsis. Alla säger att det ska vara så viktigt, men jag tycker att även om jag får till ett. Må vara hur bra som helst, så går jag ändå ifrån det när jag börjar skriva.
    Min teknik är att det är så roligt när det bara händer saker som jag inte visste skulle hända. Visst har jag ett grov-synopsis i skallen men aldrig nedskrivet.
    Likaså personerna, de blir det de blir och jag kan inte annat.
    Lycka till med skrivandet och tiden/Barbro!

    Gilla

Kommentera

