Det är något fel på den här boken

Jag började läsa En hunds hjärta av Michail Bulgakov för ett tag sedan och för några dagar sedan tog jag upp den för att slutföra den. Jag brukar läsa i sängen på kvällarna så det gjorde jag även i fredags, satte i bokmärket la boken bredvid sängen. Igår kväll gjorde jag samma sak, tog upp boken och fortsatte läsa. Ganska snabbt kände jag att något inte stämde. När professor Filipp Filippovitj för andra gången förklarade för den förvånade fläckiga damen att han skulle sätta in äggstockar från en apa började jag ana oråd, men fortsatte läsa.
Jag läste sida efter sida och kände igen allting. Först började jag undra om det var champagnen jag drack i fredags innan jag läste eller om jag bara var så trött att jag hade schabblat med bokmärket. Jag läste och läste och tänkte att snart måste jag väl komma fram dit jag var. Och det gjorde jag till sist. Men där fanns ingen fortsättning. Jag bläddrade fram och tillbaka i boken, för nu var jag säker på att det inte var mig det var fel på. Och mycket riktigt. Efter sidan 48 kom sidan 25-48 en gång till. Och efter den andra sidan 48 kom sidan 73… Jag hade alltså läst 24 sidor två gånger och nu fattas det 24 sidor i boken. Det är ju en kortroman på 119 sidor så en femtedel av boken saknas.

Tur att jag känner någon som kan berätta för mig vad som händer på de saknade sidorna 🙂

  1. #1 av Desirée på 10 januari 2011 - 12:44

    Hahaaa…. vilken praktmiss!

    Gilla

  2. #2 av malin, costa brava på 10 januari 2011 - 13:04

    Nämen? :O
    Hur går det med kursen?

    Gilla

    • #3 av Anna Ljungdahl på 10 januari 2011 - 13:37

      Jag inväntar svar från Ann på första kursbrevet just nu. Men jag satt och jobbade på mitt synopsis igår. Idéerna flödar 🙂

      Gilla

Kommentera

