Läst under 2010

Jag har lärt mig nu inför 2011 att man ska skriva ner vilka böcker man läser under året, för nu när jag ska lista vad jag har läst under 2010, så kan jag inte komma ihåg exakt vad jag läste 2010. Det bleknar bort. Men jag ska göra ett försök (utan inbördes ordning):

Överenskommelser av Simona Ahrnstedt.

Jag älskar dig inte av Christina Stielli.

Det fördolda av Hans Rosenfeldt och Michael Hjorth. (E-bok)

Vecka 36 av Sofie Sarenbrant.

Presidentens val av Anne Holt. (Ljudbok)

Skuggans spel av Lars Rambe.

Snömannen av Jo Nesbö. (E-bok)

Bedragen av Katerina Janouch. (E-bok)

Konsten att vara ungkarl av Mike Gayle.

Ett litet snedsprång av Denise Rudberg. (E-bok)

Efter kriget av Morgan Alling.

I den innersta kretsen av Viveca Sten. (Ljudbok)

Spåren på bryggan av Lars Rambe.

Blodläge av Johan Theorin.

Dödens plats av Stephen Booth. (Ljudbok)

Den som älskar något annat av Karin Fossum. (Ljudbok)

Vredens tid av Stefan Tegenfalk.

Sorgesång för Easterly av Petina Gappah.

Postcard Killers av Liza Marklund och James Patterson.

Lyckan är en sällsam fågel av Anna Gavalda. (ej utläst).

Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson.

Live to win av Andreas Carlsson.

Löparen av Pontus Wikner.

Mörkrädd av Andreas Roman. (Ljudbok)

Den sista vintern av Åke Edwardson. (Ljudbok)

Svärmaren av Anna Bovaller.

De fattiga i Lodz av Steve Sem-Sandberg.

Smuts av Katarina Wennstam. (Pocket)

Den förlorade symbolen av Dan Brown.

Fallet Vincent Franke av Christoffer Carlsson. (E-bok)

Kleopatras kam av Maria Ernestam. (Ljudbok)

Ängelns lek av Carlos Ruiz Zafón.

Lilla hjärtat av Sophie Hannah.

Djävulsk risk av Scott Frost. (Ljudbok)

Rödluvan av Unni Lindell. (Ljudbok)

Lyckans hjul av Kajsa Ingemarsson.

36 stycken kom med på listan. Förmodligen har jag glömt några också. Men enligt denna lista blev det 21 vanliga böcker, 1 pocket, 9 ljudböcker och 5 e-böcker på läsplatta. Av dessa äger jag 16 och har lånat 20 på biblioteket.

19 av dessa kan klassificeras som deckare, dvs lite drygt hälften, eftersom 17 då tillhör en annan genre.

,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

