10 böcker från 2010 som jag är nyfiken på

Förutom min tidigare lista över böcker från 2010 som jag borde ha läst, dvs böcker som det har pratats mycket om under året, så har jag en annan lista över kanske inte fullt så omtalade böcker som jag ändå är nyfiken på att läsa. Några av dem hade kanske platsat på den andra listan också.

Utan inbördes ordning:

1. Vinteräpplen av Josefine Sundström. Forum.

2. Konsten att vara ungkarl av Mike Gayle. Den här har jag vunnit av Basil Förlag men ännu inte hunnit läsa.

3. Norrlands svårmod: roman om ett försvinnande. Wahlström & Widstrand.

4. Bittrare än döden av Camilla Grebe och Åsa Träff. Wahlström & Widstrand.

5. Radhusdisco av Morgan Larsson. Piratförlaget.

6. Tusenskönor av Kristina Ohlsson. Piratförlaget.

7. Nattvandraren av Andrew Taylor. Forum.

8. Vyssan lull av Carin Gerhardsen. Ordfront. Men jag måste läsa Mamma, pappa barn först också. Pepparkakshuset har jag läst.

9. På andra sidan solen av Maria Ernestam. Forum.

10. Strindbergs stjärna av Jan Wallentin. Albert Bonniers. Egentligen en snackis, men jag hade den här på min lista, men efter att ha sett alla sågningar stryker jag den. Rätt eller fel?

  1. #1 av Monica på 19 december 2010 - 11:05

    Läs Strindbergs stjärna om du är nyfiken. Bilda en egen uppfattning. Det finns säkert en hel del läsare som uppskattar den. Alla kan inte ha samma smak.

    Gilla

  2. #3 av och dagarna går på 20 december 2010 - 15:15

    Läste just ut På andra sidan solen och den var helt klart läsvärd. En spännande blandning av historisk roman och relationsroman. Vinteräpplen skulle jag gärna läsa!

    Gilla

Kommentera

