Jag har fått ett pris!

 Tack Ann Ljungberg för priset! Vad glad jag blir!

Och nu måste jag då namnge tre favoritförfattare som föjld av detta. Det kommer inte att bli lätt. Men jag måste ta med Elizabeth George för att hennes böcker betydde mycket för mig för många år sedan. Man kan säga att hon visade mig vägen till deckarvärlden. Dessutom har jag gladeligen läst och använt mig av hennes bok Skriv på!

Och eftersom en av mina absoluta favoritböcker är Vindens skugga så måste jag ta med Carlos Ruiz Zafón på min lista. Och så säger jag Kate Morton på grund av hennes underbara bok Den glömda trädgården.

Nu till fem bloggare som jag vill nominera till samma pris som jag har fått. Det blir också svårt. Det finns ju så många. Men om jag måste välja fem så blir det följande:

Ann Ljungberg – förstås. Hon har betytt hur mycket som helst för hur många som helst.

Malin Johansson – Skriver massor om både läsande och skrivande och delar gärna med sig av egna erfarenheter.

Sölve Dahlgren – Lägger ner massor av tid och energi på sina blogginlägg som ofta innehåller mycket bra information.

Johanna Wistrand – Länkar ofta till och tipsar om intressanta saker inom skrivandets värld.

Bokskrivardagbok – Monica Olsson Kolkman skriver om skrivandets mödor på ett sätt som jag känner igen mig mycket i.

Det här är reglerna:

1. Tacka den du har mottagit priset av.
2. Kopiera prismärket till din blogg.
3. Berätta vilka tre författare du räknar bland dina favoriter och nämn en favoritbok per författare.
4. Skicka priset vidare till fem mottagare som du tycker förtjänar det.

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

