Skulle ha skrivit idag

Jag är så sugen på att fortsätta jobba med min roman från NaNoWriMo, men när ska jag hinna? Under november valde jag bort en massa för att hinna skriva mina 50000 ord, men det går ju inte att hålla på så jämt. Någon gång måste man göra de där sakerna.

Idag skulle jag ha fortsatt med romanen, men dagen började med att det tog två timmar att åka till jobbet. Därmed blev arbetsdagen ofrivilligt förskjuten. Jag tvingades sluta tjugo minuter tidigare för att hinna uträtta ett par ärenden på ställen som stänger kl 18. Därefter skulle jag rusa upp i lägenheten med packningen, samla ihop sängkläder och handdukar för en tvätt, lägga i tvätten och sedan gå och handla ingredienser för kvällsmat och de där lunchlådorna som jag aldrig hinner göra.

Under november hann jag knappt läsa någonting, så mitt e-bokslån gick ut innan jag hann läsa färdigt. Nu har jag lånat om den plus ytterligare en bok och tänker ta en tidig kväll med läsning. Ingenting skrivet idag alltså.

  1. #1 av Desirée på 13 december 2010 - 12:47

    Känner igen mig, skulle så gärna vilja hinna/orka skriva mer 🙂

    Gilla

Kommentera

