Dag 15 av NaNoWriMo – halvvägs!

Japp, efter ikväll bör man ha hunnit halvvägs, dvs 25000 ord. Det kommer jag att ha gjort, oavsett vilken ordräknare jag använder mig av. Jag har upptäckt att det blir väldigt olika resultat beroende på vilket program man använder för att kontrollera word count, dvs antal ord. Så jag har bestämt mig för att ange det bästa resultatet på NaNoWriMo, det är mest inspirerande, men självklart måste jag se till att alla uppnår 50000 innan jag laddar upp för kontroll sista dagen.

Mina erfarenheter så här långt är att kvaliteten på det jag skriver blir sämre när jag hela tiden måste driva på mitt skrivande. ”Kill your darlings” har blivit ett uppenbart moment som jag definitivt måste ägna mig åt när november månad är slut. Jag har helt enkelt inte tid att variera mina uttryck, så det blir ofta samma. Men jag är i alla fall medveten om det. Alltid något.

Nej, nu har jag faktiskt inte tid att sitta här och blogga längre, det är dags att ta itu med dagens skrivpass vid datorn. Med sällskap av lite julmust och salta bilar.

  1. #1 av Ethel på 16 november 2010 - 8:11

    Jag kom upp i 22857 ord igår, fortfarande inte riktigt ifatt, alltså. Har också upptäckt att antal ord varierar med vilket program jag använder. Konstigt.

    Det där med att inte orka variera uttryck känner jag igen. Finns inte tid att fundera över det, håller med.

    Julmust och salta bilar? Låter faktiskt gott :-D!

    Gilla

  2. #2 av Chrissan - sockerblomman på 23 november 2010 - 23:23

    Vilken spännande tävling/utmaning du är med i. Jag har bestämt mig för att deltaga nästa år. Det är verkligen inspirerande att få läsa hur det går på vidare för er som är med och sedan bloggar om det.

    Jag blev med sugen på Julmust och salta pinnar. Bara det är Apotekarnes Julmust och ingen annan.

    Gilla

Kommentera

