Dag 7 av NaNoWriMo

Jag kämpar och kämpar för att få ihop 1667 ord per dag. Förra veckan låg jag efter, men det har jag jobbat ikapp under helgen och idag och imorgon kommer jag att försöka få ihop 1667 ord extra för att ha lite marginal i veckan.

Det är verkligen en märklig känsla att driva på sitt skrivande med ett sådant tempo. Jag har faktiskt ingen riktig känsla för hur kvaliteten på innehållet blir än. Själva texten blir fattigare och mer förenklad än om jag hade skrivit i min vanliga takt (som är typ 85000 ord på fem år…), men det bryr jag mig inte om eftersom allt ska skrivas om efter november månad. Det viktigaste för mig är att jag får ihop ett utkast som går att bygga vidare till en färdig roman.

Jag önskar att jag hade planerat mer i förväg, men jag hade en grundidé som föll från ingenstans bara någon vecka före starten av NaNoWriMo. För en månad sedan hade jag inte en tanke på att skriva den roman som jag nu håller på med. Lite märkligt faktiskt. Så just nu driver jag fritt varje gång jag sätter mig vid datorn. Jag vet dock ungefär vart jag är på väg och i stora drag hur färden ska se ut, men det fyller ju inte 50000 ord. Det krävs massor där emellan.

  1. #1 av Ethel på 08 november 2010 - 7:55

    Bra gjort! Jag själv har bara kommit upp i 10 008 ord. Har lite för mycket omkring mig just nu. Men jag kör på. Försöker bortse från stresskänslan, fast det går ju inte :-).

    Jag håller med om att det är en konstig känsla att bara skriva ner det som flyger genom hjärnan precis nu. Hittills har hjärnan inte strejkat, det funkar.

    Precis som du hade jag bara en grundidé med en huvudkaraktär. Känner väl igen mig i det du skriver.

    Gilla

  2. #2 av Ethel på 13 november 2010 - 19:29

    Hur går det för dig Anna? Jag ligger efter men är ändå rätt nöjd. Idag kom jag upp i 18293 ord (borde varit 21671).

    Har ännu inte läst vad jag åstadkommit, tänker jag nog inte heller göra förrän efter sista dagen.

    Gilla

    • #3 av Anna Ljungdahl på 14 november 2010 - 12:23

      Hm, det påminner mig om att jag borde skriva en statusuppdatering på bloggen, men allt fokus går till NaNoWriMo. Det går ganska bra för mig, jag ligger lite före schemat och har fått ihop ca 24000 ord.
      Jag har inte heller läst min text, jag skull bara bli besviken 🙂

      Gilla

Kommentera

