Det blir en roman – och starten går imorgon

Ja, det blir en roman nästa gång. En kriminalroman är  förvisso också en roman, men det här blir en ”vanlig” roman. Den som ska komma till under NaNoWriMo, National Novel Writing Month, dvs november månad.

Jag har försökt planera ordentligt i förväg men inte hittat tid. Jag har en liten, liten planering av karaktärerna och temat är fastställt. Även arbetstiteln som blir Paradisäpplet.

Imorgon går alltså startskottet och jag är laddad. Det ska bli otroligt spännande att se om jag klarar av att få ihop 50 000 ord på 30 dagar. Bli inte förvånad om jag inte hinner blogga om böcker under kommande månad. Men ett och annat inlägg om NaNoWriMo blir det garanterat!

  1. #1 av malinthewriter på 31 oktober 2010 - 22:02

    Lycka till! 🙂

    Gilla

  2. #3 av Ethel på 01 november 2010 - 8:01

    Jag är ju också med! Vet inte om tiden kommer att räcka till men I´ll give it a shot (ursäkta engelskan, kom inte på något bra slagfärdigt på svenska :-)).

    Mitt projekt kallar jag Sibyllas pilgrimsfärd. Har en lös plan om huvudkaraktären, men… sen bär det av (hoppas jag).

    Jag tänkte börja… NU!

    Lycka till!

    Gilla

    • #4 av Anna Ljungdahl på 01 november 2010 - 9:01

      Jag vet inte heller om tiden kommer att räcka till. Jag måste jobba hela dagen innan jag kan börja skriva.
      Men det ska bli otroligt spännande att se hur det går!

      Lycka till du med! Vi hörs under resans gång!

      Gilla

  3. #5 av Karin Berg/enbokcirkelföralla på 02 november 2010 - 15:50

    lycka till!

    Gilla

Kommentera

