Och igen…

Ja, i fredags kom nästa refuseringsbrev. Med vanlig post den här gången. Mitt manus hamnade rätt i dokumentförstöraren igen alltså. Känns inte som om de kan ha hunnit läsa på den korta tiden. Dåligt följebrev? Ändå har jag aldrig filat så mycket på följebrevet som den här gången.
Brevet innehöll i stort sett samma sak som det förra, lite annat ordval bara, och här orkade man inte ens påstå att det var intressant att ta del av mitt manus. Konstigt, likadana brev skickade samma dag… Har förlagen pratat ihop sig?

Typiskt att få dubbla refuseringsbrev så här nära inpå NaNoWriMo, som kommer att kräva enorm energi om man ska lyckas.

Om jag aldrig blir publicerad författare så kommer jag i alla fall att lära mig hur man reser sig efter att bli ratad och gång på gång…

, ,

  1. #1 av Anneli på 18 oktober 2010 - 14:35

    Det är ju verkligen otroligt tråkigt och det måste vara svårt att fortsätta att tro på sig själv och sitt manus när man får en refusering men det är ändå precis vad man måste göra.

    Det viktigaste är inte att aldrig falla utan att kunna resa sig efter varje fall. Pierre Benoit

    Gilla

Kommentera

