Har jag tagit mig vatten över huvudet nu?

Alldeles nyss anmälde jag mig till NaNoWriMo.

Och vad är då det? Jo, på 30 dagar ska man lyckas slänga ihop en roman på 50 000 ord. Det går inte ut på att skriva den perfekta romanen. Inte alls. Det man åstadkommer kommer inte att vara bra, men det viktiga är att komma igång och skriva. Vräka ur sig text som sedan kan användas att arbeta vidare på. Efter den 30 november. För då ska det vara klart. Man börjar den 1 november och måste vara klar senast midnatt 30 november lokal tid.

Jag tänker försöka få fram ett utkast till min nästa bok på det här sättet. Just nu är jag säker på att jag kommer att misslyckas. 50 000 ord är väldigt, väldigt mycket. På 30 dagar…

Kanske du också ska vara med?

,

  1. #1 av Titti Ljungdahl på 11 oktober 2010 - 20:45

    Ska bli spännande att följa!

    Gilla

  2. #2 av Annika på 11 oktober 2010 - 21:19

    Jag har också anmält mig och jag vet att jag har tagit mig vatten över huvudet men jag tänker trots det göra ett försök 🙂

    Gilla

  3. #3 av anneliedrewsen på 11 oktober 2010 - 23:34

    Ja, jag är anmäld. Vansinnigt. Men det ska bli kul att se vad som kommer ur mig under dessa 30 dagar… Lycka till!

    Gilla

  4. #4 av Ethel på 12 oktober 2010 - 7:14

    Jag beundrar er som vågar! Modigt. Känner mig frestad. Ska jag…?

    Gilla

  5. #6 av Ethel på 12 oktober 2010 - 7:49

    OK då!

    Gilla

  6. #7 av Ethel på 12 oktober 2010 - 8:13

    Nu är jag anmäld!

    Gilla

  7. #9 av Mirjam på 16 oktober 2010 - 12:10

    Jag ska vara med i år för första gången. 😀 Jag både ser fram emot det och tänker att jag skulle ha låtit bli det i år (också) – har aldrig skrivit något längre än 4 sidor och har en C-uppsats att skriva samtidigt, haha.

    Gilla

    • #10 av Anna Ljungdahl på 16 oktober 2010 - 10:31

      Det är första gången jag är med också. Det blir tufft men samtidigt väldigt kul! 🙂

      Gilla

Kommentera

