Vem får Nobelpriset?

Ja, jag har som vanligt ingen aning. Det är säkert någon jag aldrig har hört talas om. Och förmodligen någon jag aldrig kommer att läsa. Jag har läst pinsamt få nobelpristagare.
Många hoppas på Joyce Carol Oates, och det är också pinsamt att erkänna att jag aldrig har läst något av henne. Jag försökte för väldigt många år sedan men kom aldrig igenom. Tror att det är det som sitter i fortfarande. Men om hon vinner så lovar jag att läsa något av henne!

Jag hoppas att det blir en svensk författare, och i så fall lovar jag att läsa något av honom/henne, för det har jag garanterat inte gjort.

Spännande är det i alla fall!

  1. #1 av Ethel på 07 oktober 2010 - 11:30

    Jag förstår dig. Jag har heller aldrig en aning. Jag har dock läst EN nobelpristagare :-D, Herta Müller. En bok. Som att läsas poesi, men inte lätt sådan.

    Har läst ett antal böcker av Joyce Carol Oates, hon skriver väldigt speciellt. En del tror att hon aldrig får Nobelpriset för att hon är för populär. Kan ev. förstå om tanken är att vi vanliga dödliga ska hitta nya författare. Annars tycker jag tanken är lite underlig.

    Gilla

  2. #2 av malinthewriter på 10 oktober 2010 - 19:25

    Ja många författare skriver nog för ”kommersiellt” för att få Nobelpriset. Ofta verkar det ju vara lite ”politiska avslöjanden” och sånt som är inblandade för den som blir vald … och det här året verkar ju inte ha blivit nåt undantag … 😉

    Gilla

Kommentera

