Inköp på årets bokmässa

Tittar igenom högen av böcker jag hade med mig hem från årets bokmässa.

Årets signerade böcker:
 

MALLORCA ö i världen av Margareta Strandman Dahlberg utgiven på ALF bokförlag. Margareta bor på Mallorca sedan drygt trettio år tillbaka och har mycket att berätta. När jag har läst den här boken kommer jag verkligen att vilja åka till Mallorca, som jag ännu inte haft nöjet att besöka.

Skuggans spel av Lars Rambe. Boken är utgiven på Kalla Kulor Förlag under Cozy Crime. Lars har tidigare givit ut strängnäsdeckaren Spåren på bryggan, som jag tyckte var väldigt bra, så jag ser fram emot att läsa den här. 

Innebandypiraterna Andra säsongen av Sölve Dahlgren. Jag har läst den första delen och ser fram emot att fortsätta följa innebandyspelarna världen runt i nästa.

Och inte minst Theos Pompeji av Kim M. Kimselius vars ungdomsböcker jag är nyfiken på. Det ska bli spännande att läsa den här.

Årets planerade bokköp:

En omtalad bok om vilken jag nästan bara har sett lovord och fantastiska betyg om, är Jag älskar dig inte av Christina Stielli.
Den här började jag läsa igår kväll. Den är väldigt intensiv och kröp omedelbart innanför skinnet på mig. Jag hade svårt att lägga den ifrån mig och är därför ganska trött idag.

Årets impulsköp består av deckaren Vecka 36 av Sofie Sarenbrant. Den köpte jag på vägen ut sista dagen helt utan planering. Kanske var det omslaget jag fastnade för.

Årets lotterivinster:I år hade jag även turen med mig i boklotterierna. Jag köpte fyra lotter i Författarhusets lotteri och vann två böcker:
Stormlykta av Ylva Brodin och Framtidspojken av Mats Larson.

Två lotter i Amnestys boklotteri resulterade i fina barnboken Hund i Paris från bokförlaget Opal. Den har mina brorsdöttrar fått.

,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

