Min bokmässa så långt


Mina fotsulor är jätteömma efter 3,5 timmars traskande på Bokmässan i obekväma skor. Imorgon tar jag platta skor!

Jag tjuvstartade min mässa med en bokbloggsträff igår eftermiddag kl 16 på Le Pain Francais på Engelbrektsgatan. Kändes bekant eftersom jag ofta fikar på Le Pain Francais vid Olskroken. Med på fikat var Calliope Books, Bokbabbel, Arinas bibliotek, Lyrans Noblesser, Enligt O, Enbokcirkelföralla, Marias Bokliv, Breakfast Bookclub, Fiktiviteter, En full bokhylla är en rikedom, Whatyoureading, Och dagarna går, BookyDarling, BokomatenBiaSparrow.

Idag gick jag tidigare från jobbet för att traska runt på mässan och se om jag hittade någon jag känner eller kanske känner lite via Twitter. Jag satt en stund i blogghörnan hos Natur & Kultur och fick ansikten på några kända twitterprofiler. Därefter gick jag för att besöka mina vänner och tidigare kurskamrater i monter A04:10. Jättetrevligt att träffa Sölve Dahlgren, Pontus Wikner, Lars Rambe, Margareta Strandman Dahlberg och Ann Ljungberg.

Jag köpte nästan hela bokbordet vid deras monter:

Pontus Wikner och Sölve Dahlgren

Pontus Wikner och Sölve Dahlgren

Innan dagen var slut hade jag även inhandlat Christina Stiellis omtalade roman Jag älskar dig inte, som också ska bli spännande att läsa.

Imorgon bär det av igen!

,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

