Självklart måste man ha en deadline

Vem arbetar utan en deadline? Eh, jag…

Men det går inte att bortse ifrån att man arbetar mycket mer effektivt och strukturerad om man har en deadline – och en tidplan. Att bara skriva när andan faller på leder naturligtvis till att det tar så lång tid som det har tagit för mig.

I början på sommaren satte jag därför en deadline. Den 8 augusti skulle manuset vara klart. Och nu är vi nästan där. På söndag ska jag alltså vara klar och på måndag ska det postas.

Är jag klar då? Hm, bra fråga. Blir man någonsin klar? Jag har precis läst igenom hela boken på läsplattan och gjort noteringar som jag nu har korrigerat. Jag fastnade på ett avsnitt i boken som jag inte var riktigt nöjd med. Jag har arbetat om det lite nu, men problemet är att jag sedan skulle behöva läsa om nästan hela boken igen för att se om det blev bra…

Inte konstigt att det tar tid att bli klar… Bara jobbet attt korrekturläsa och printa ut kopior kommer att ta sin tid. Just nu är det 245 A4-sidor att printa och försöka klämma ner i lämpligt kuvert.

Men innan dess ska jag granska en ny kopia i läsplattan, vilket jag tänker börja med exakt nu. 🙂

  1. #1 av malinthewriter på 05 augusti 2010 - 14:01

    lycka till! =)

    Gilla

Kommentera

