Lite disciplin tack!

Varför vill man så gärna bli klar med sin roman så fort? Det är ju det som gör att det tar så lång tid. Istället för att redigera allt på en gång, så skummar jag igenom avsnitt och tänker att ”det där duger som det är”.
Men sanningen är att om jag granskar även de där styckena noggrant så duger de inte alls som de är. Allt kan slipas mer och jag tror faktiskt inte att man kan skriva om för många gånger. Hittills tycker jag i alla fall inte att något har blivit sämre av att arbetas om eller finputsas.

Jag har fått lite bättre disciplin den senaste månaden och faktiskt redigerat flera dagar i veckan. Om jag kan fortsätta så, så blir jag kanske nöjd till sist.

Första kapitlet finns att läsa på kapitel1.se: När höstlöven dansar

, , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

