Fler testar läsplattor

SvD har testat några läsplattor med gott resultat. Rolig artikel.
Synd att varken Sony Touch Edition eller iRiver Story är med, för det är dem jag är mest intresserad av för tillfället.

Det är också väldigt tråkigt att läsplattorna inte har hittat in i de fysiska butikerna i större utsträckning än. Jag saknar möjligheten att få känna och testa exakt hur bra/dåliga de är innan jag köper en. När en tidning skriver att en läsplatta har sämre läsbarhet än en annan, så är det svårt att veta hur mycket sämre den faktiskt är. Kanske stör det inte mig alls.

,

  1. #1 av camilla på 13 juni 2010 - 11:18

    Jag har fått fingra lite på en Kindle och är ganska sugen på att testa en läsplatta. Jag önskar som du att de i högre utsträckning funtes i bokhandlar, så man finge testa dem. Eller att man, som på en del bibliotek i Finland bland annat, kan få låna en läsplatta. Då får man ju själv testa dem!

    Gilla

  2. #2 av Mikael på 15 juni 2010 - 13:00

    Hej!

    PC för alla har testat de läsplattor som du efterlyser.
    http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.325671/stort-test-har-ar-den-basta-lasplattan

    Gilla

    • #3 av annaljungdahl på 15 juni 2010 - 21:18

      Tack för länken! Jag har hela tiden velat ha en med pekskärm, men eftersom Sony Reader Touch Edition har fått kritik för dålig läsbarhet just pga pekskärmen, så har jag tvekat.
      Men nu har jag köpt en begagnad sådan (har dock inte fått den än), så får jag chansen att testa på lite.
      Det lär inte dröja så länge innan det kommer nya, bättre plattor att satsa på 🙂

      Gilla

  1. Fler testar läsplattor | NUUT - svensk läsplatta

Kommentera

