Fascinerande att se hur boken byter skepnad

Jag håller på att redigera om mitt manus. Hela handligen ska nu utspela sig på andra platser än vad jag hade skrivit från början. Det går bra, snart är hälften gjort i första redigeringsomgången. Jag säger ”första”, för det återstår ett antal redigeringar innan jag kan anse mig klar. Om jag någonsin kan det…
Men det känns helt rätt att byta miljö. Det är mycket lättare att skriva med hjärtat nu. Tack till mina nya vänner som under kurshelgen i Kista uppmuntrade mig till att göra detta jobb.

Perkolatorn susar behagligt i köket, saltlakritsglassen väntar i frysen och jag har världens roligaste jobb framför mig – att arbeta med min egen bok.

Jag gjorde dock några utsvävningar i helgen och shoppade lite skor:

, , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

