Jag är bokälskare men har inte vänt e-boken ryggen

Firar mitt hundrade inlägg på denna blogg med att återigen skriva om läsplattor och e-böcker.

Bokälskare vänder e-boken ryggen skriver DN.

Jag har faktiskt aldrig läst en e-bok, men jag har definitivt inte vänt den ryggen. Jag inväntar bara tekniken innan jag sätter igång. Väntar på bättre läsplattor och enklare hantering av e-böcker. Men den största anledningen är att jag har bestämt mig för att läsa/lyssna igenom det som står i min bokhylla innan jag börjar på något nytt. Och det kan ta ett tag… Även om jag numera bilpendlar en lite längre sträcka några dagar i veckan och då hinner lyssna igenom mina ljudböcker ganska fort ändå.

Just nu lyssnar jag på Den som älskar något annat av Karin Fossum, och trots att jag normalt sett inte gillar böcker med pedofiltema (har läst några stycken) så är den här riktigt bra. Språket är fint, berättelsen välbyggd och personerna är lätta att lära känna. Ser fram emot att lyssna på resten.

Men det var ju inte ljudböcker jag skulle skriva om utan e-böcker. Finns det någon läsplatta som är tillräckligt bra på den svenska marknaden? Det är viktigt för mig att den inte är för liten, jag vill gärna ha bokkänsla även när jag läser e-böcker. Det får heller inte vara för krångligt att få in böckerna i läsplattan.

Är det någon som har en läsplatta att rekommendera?

, ,

  1. #1 av Peter på 18 maj 2010 - 18:49

    Grattis till 100-gubbe-jubileet!

    Gilla

  2. #2 av annaljungdahl på 18 maj 2010 - 19:12

    Tackar 🙂

    Gilla

Kommentera

