Varför är det så svårt att sätta igång?

När jag berättar för någon att jag älskar att skriva och sedan beklagar mig över att det är så svårt att sätta sig ner och börja, så tittar personen i fråga alltid konstigt på mig och förstår inte alls vad jag menar.

Men det är faktiskt så. Jag kan se fram emot att sätta mig och skriva långt i förväg, men när dagen kommer har jättesvårt att tvinga mig själv att sitta ner framför datorn och börja. Om jag kommer igång och får in flytet så älskar jag det, men innan jag har kommit dit så är det nästan en plåga. Skaparvånda.

Det här innebär ju att det tar evigheter för mig att bli klar. Det gör inte saken bättre att jag skriver som bäst på vardagsförmiddagar, för var är jag alltid då? Jo, på jobbet.

, ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

