Ett kort ögonblick av allsmäktighet

Har precis kommit hem efter en helg i Bunn och Gränna. Handlingen i mitt manus är flyttad från Göteborg till Gränna och just nu känner jag mig väldigt nöjd med att jag tog itu med den flytten. Det kändes inte rätt när det hände i Göteborg.

Att vandra omkring på en plats och bestämma var personer i boken ska bo, var de arbetar och var händelser ska utspela sig är faktiskt ett kort ögonblick av allsmäktighet. Jag bestämmer vad som ska hända och var. Enda gången i livet man fullt ut får möjlighet att göra det är när man skriver en bok. I helgen har jag sökt efter bra platser att använda och det har gått riktigt bra.

En perfekt plats för en kriminalroman är Rasmus kvarn i Röttle by. Till vänster i bild syns kafébord gjorda av gamla kvarnstenar.

Liksom badplatsen i Gränna hamn:

, , ,

  1. #1 av Malin på 16 maj 2010 - 18:05

    Spännande! 🙂

    Gilla

Kommentera

