Planering inför research

På torsdag bär det av. Under helgen ska jag hinna med mycket. Miljön i mitt manus har bytts ut från Göteborg till Gränna och därför måste kompletterande research göras. I samband med detta måste en hel del av handlingen skrivas om, så jag kommer garanterat inte att vara sysslolös i helgen. Men det ska bli roligt. Väldigt roligt. Men också väldigt jobbigt. Det är påfrestande att vara kreativ.

Kameran är ett viktigt verktyg för mig när jag gör miljöresearch, både för stillbilder och video. Jag måste välja ut platser där mina karaktärer ska bo och var olika scener i boken utspelar sig. Jag ska sitta på huvudpersonens favoritfik och skriva på min lilla bärbara samtidigt som jag kikar ut genom fönstret på förbipasserande människor som förhoppningsvis ger mig inspiration.

Det är det man drömmer om som aspirerande författare.

Under helgens aktiviteter kommer jag att twittra flitigt och även uppdatera bokens egen sida på Facebook löpande: http://www.facebook.com/narhostlovendansar, där jag även kommer att publicera fotografier.

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

