Vinter i Göteborg

Gick ut till bilen imorse och fann den under en hög av snö. Tur att jag hade bemödat mig med att gå till garaget först och hämta snöborsten. Det är en bit att gå extra. Nu undrar ni kanske varför jag har snöborsten i garaget men inte bilen? Jo, där står den andra bilen. Den rena och fina bilen. Min återfanns alltså under en hög av snö.

Jag borstade och skrapade och borstade och borstade. Nådde inte över hela taket, fick lämna en smal sträng i mitten. Jag satte mig i bilen och gled iväg genom modden, ut på motorvägen. Där var det stopp. Med tanke på att göteborgarna drabbas av panik när det duggregnar, så var detta inte särskilt förvånande. Jag kröp fram och det tog extremt lång tid att komma till jobbet. Väl där kom nästa svårighet – parkera utan att kunna se rutorna. Jag löste detta genom att ställa mig jämsides med en annan bil som antingen visste precis var raden skulle vara trots att den inte syntes eller som helt enkelt chansade.

När jag på eftermiddagen skulle hämta min bil stod det en annan bil på min andra sida. Snett. Av någon anledning hade den bilens förare parkerat diagonalt i rutan. Nog för att man inte kunde se linjerna, men hur svårt kan det vara? Till vänster om den stod fyra bilar prydligt parkerade rakt fram.

Det tog lika lång tid att ta sig hem som till jobbet. Blev nästan påkörd av en volvoförare som förmodligen inte kunde se linjen mellan filerna och bestämde sig för att det nog bara fanns en enda, bred fil och att det därför var bäst att lägga sig i mitten. Att han hade en bil bredvid sig tycktes inte bekymra honom. Jag kan lova att jag använde bilhornet.

,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

