Längtan efter sommaren

Åh, jag är så trött på is och snö och minusgrader. Igår snöade det, sedan regnade det och vips så frös allt blött till is. Pansartäcke på vindrutan imorse. Man rör sig framåt som om man vore 100 år gammal och rädd för att bryta lårbenshalsen. Men jag är det! Rädd för att bryta något alltså.

Jag borde göra research för boken, men det är så mycket trevligare att göra miljöresearch på sommaren än på vintern. Man blir lite frusen om fingrarna om man ska gå runt och fotografera när det är -10 ute. Då är det betydligt skönare att ströva runt i sommarsol och verkligen ta vackra bilder, som man kan ha till mer än bara titta på för miljöbeskrivningarna i boken. Kanske ta sig en fikapaus och passa på att njuta av utsikten också. Det är mer ljud på sommaren också. Eller är det verkligen det? Det är kanske lite klichéartat med fågelsång och porlande bäckar? Kanske borde man istället satsa på vinande vinterstormar? Också kliché? Ja, förmodligen. Säg det som inte är använt redan… :-/

Jag har som bekant flyttat miljön i min bok från göteborgsområdet till Gränna/Bunn. Och där kan jag avslöja att det är så här vackert. I Bunn alltså. Gränna har jag konstigt nog inga foton på.

Och här sitter jag ute på landet i Bunn och jobbar på min bok. Men vad är detta?  Bilden är tagen sommaren 2006.  Och jag håller fortfarande på med samma bok! Vänta nu, 2010,2009,2008,2007,2006… Jag började nog 2005 tror jag. Vad blir det? Fem år!

Hm, jag har visst hunnit byta både dator, mobiltelefon och USB-minne sedan dess ser jag. Men boken är densamma. Blir jag någonsin klar?

, ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

