Dags att göra miljöresearch

Ja, egentligen är det hög tid att göra miljöresearch till min bok, eftersom jag har flyttat miljön till en helt annan stad – Gränna. Det innebär att jag måste åka dit och noggrant studera alla platser som ska vara med i boken. Även om man har varit tusen gånger på en plats så måste man ändå åka dit när man ska beskriva en plats i en bok. Det tycker i alla fall jag.
Det är bara det att det inte känns så lockande att ta kamera och anteckningsbok och ge sig ut en hel dag när det är minusgrader ute. Men om jag väntar till våren så innebär det att boken får vänta till våren innan den är klar. Och hur kul är det?

Polisstationen i Gränna är nedlagd sedan några år tillbaka. Är det möjligtvis någon som vet exakt var den låg?

, ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

