Söndagsångest

Egentligen har jag inte söndagsångest, för på sätt och vis är det ganska enkelt och skönt att gå till jobbet. När jag är hemma borde jag hela tiden skriva, men det blir liksom inte av. Jag orkar inte ta tag i det, men jag hoppas att det ska komma en våg av energi och se till så att jag gör klart boken. Egentligen vet jag att man inte kan vänta på en sådan våg, att det bara är disciplin och rumpan på stolen som gäller.

Fick ett mail från biblioteket att jag har tre dagar på mig att läsa klart Hundraåringen. Stressa, stressa…

,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

