Några av de bästa böcker jag läst under året

Några av de böcker jag läst under året som jag har tyckt om. Med risk för att jag har glömt någon.

Den glömda trädgården, Kate Morton. Jag älskade den här boken!

Dödens pendel, Jonas Moström. Fantastisk deckare. Den här boken var verkligen svår att lägga ifrån sig.

Vindens skugga, Carlos Ruiz Zafón. Underbar bok! Bör läsas.

Någon sorts frid, Camilla Grebe / Åsa Träff. Välbyggd och väldigt spännande bok.

Tre sekunder, Roslund & Hellström. Väldigt bra skriven, men egentligen inte särskilt spännande.

Det som ska sonas, Olle Lönnaeus. Mycket bra skriven och genomtänkt bok med flera nivåer, tidsperspektiv och växlande tempus.

Busters öron, Maria Ernestam. Fantastisk och lite tokig bok.

I taket lyser stjärnorna, Johanna Thydell. Förmodligen den bästa ungdomsbok jag läst.

Mästaren och Margarita, Michail Bulgakov. Utan tvekan årets märkligaste upplevelse.

Tillsammans är man mindre ensam, Anna Gavalda. Trivsam, udda bok som berör. Efterföljaren hamnar däremot på bottannappslistan.

Skumtimmen, Johan Theorin.

Nattfåk, Johan Theorin.

  1. #1 av Natalie Ljungdahl på 06 januari 2010 - 22:23

    Kul att du tog med Mästaren och Margarita på din lista!!!

    Gilla

    • #2 av annaljungdahl på 07 januari 2010 - 7:54

      En sådan märklig bok med en sådan fantastisk historia runt själva boken måste bara platsa på listan. Jag är fortfarande fascinerad av det du berättade om boken.

      Gilla

  2. #3 av Titti Ljungdahl på 07 januari 2010 - 20:40

    Blir nyfiken på att läsa den!

    Gilla

Kommentera

