Det nya året har börjat

Konstaterade igår att 2009 inte var något speciellt lyckosamt år när det gäller min egen bok, som egentligen inte är någon bok ännu. Än så länge är det bara ett manus. Ett manus som jag håller på att skriva om igen. Men den här gången hoppas jag att jag vet exakt vad det är jag vill ha sagt. Och hur. Det är den svåraste biten, helt klart.

Bokåret 2009 var ganska spännande, tycker jag. Piratförlaget kom med många nya intressanta böcker, varav jag ännu inte har läst alla. Bok-SM följde jag med intresse, även om jag själv valde att inte vara med, och därför ska det blir spännande att läsa böckerna av Sara Lövestam och Christoffer Carlsson, dvs Udda respektive Fallet Vincent Franke.

Jag läste flera bra debuter, t ex Någon sorts frid (Åsa Träff / Camilla Grebe, Wahlström & Widstrand), Askungar (Kristina Ohlsson, Piratförlaget) och Det som ska sonas (Olle Lönnaeus, Damm).

Jag lärde mig att använda Facebook och Twitter. Jag skaffade en ny blogg (den gamla var sparsamt använd). Och numera kan jag inte slita mig från datorn. Tyvärr är det inte alltid för att jag skriver på  mitt manus…

, ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

