Dessa tjocka böcker

Läser Steve Sem-Sandbergs ultratjocka De fattiga i Lodz, och stressas av att de där tjocka böckerna tar så lång tid att läsa ut. Det är alltid kö på dem på biblioteket och då får man två futtiga veckor på sig att hinna läsa dem. Jag läser och läser, ögnar vissa partier för att komma fortare fram, men ändå. Det kommer inte att gå…

Dessutom måste jag hämta Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann senast idag och Dan Browns Den förlorade symbolen senast om knappt en vecka.

, ,

  1. #1 av gmg på 30 december 2009 - 18:51

    Eller så är du en arbetande kvinna i dina bästa år och kan köpa dina böcker och läsa dem i lugn och ro…

    Gilla

    • #2 av annaljungdahl på 30 december 2009 - 20:17

      Det finns inget bättre än en ny fin inköpt bok, och visst har jag massor av sådana också. Hela min bokhylla är full av inköpta böcker och ljudböcker som bara väntar på att bli lästa. Men det kommer ju hela tiden så mycket nya böcker som man bara måste hålla sig uppdaterad på. Om jag skulle köpa precis alla böcker jag läser så skulle jag bli tvungen att flytta. Säljer en del för att få plats med nya, men det räcker inte.

      Så det är egentligen inte biblioteket som stressar mig mest, utan min egen vilja att hinna läsa så himla många böcker.

      Gilla

Kommentera

