Sitter och skriver om

Nu sitter jag här och försöker skriva om min roman så att den utspelar sig på helt andra platser. Det får förvånansvärt lätt faktiskt. Att byta ut platserna och se till att miljöbeskrivningarna stämmer är mycket enklare än jag trodde, särskilt när både den ursprungliga platsen och den nya platsen är välbekanta.

Den svåra biten är allt det där som jag tänkte passa på att förbättra när jag ändå skriver om. För hur vet man vad som är bra och vad som är mindre bra eller rent av dåligt? Jag är någorlunda säker på vilka avsnitt jag tycker bäst om själv, och de tänker jag förstås behålla, men resten..?

Under tiden jag sitter i soffan och skriver så rullar teven i bakgrunden. Eftersom jag somnade ifrån röstningen i fredagens Idolfinal, så tänker jag inte missa reprisen idag.

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

