Lång dags färd mot natt

Dagen började bra. God lunch och lussefika på jobbet. Klev på tåget i Göteborg med avgång 14:02. Tåget skulle vara framme 18:52 och jag skulle förhoppningsvis hinna köpa med mig mat från McDonalds och vara på hotellet lagom till kl 20 för att få en skön kväll framför Idol.
Naturligtvis var tåget försenat, tåget är alltid försenat när jag ska åka någonstans. 19:20 klev jag av tåget och tog mig in till tunnelbanan och köpte kuponger för resan. Upptäckte snabbt att det blåa tåget mot Akalla avgår lääängst bort från ingången till T-centralen. Men jag stressade på med min tunga väska i släptåg. Väl framme på perrongen hade jag lite tur i alla fall – 3 min till nästa tåg.
Anlände till Kista och det första jag såg var ett stort gult M. Tog raka spåret dit och inhandlade diverse godsaker att ta med mig.
Nu kom den riktigt svåra biten – att hitta till hotellet. Trots att jag såg målet på kartan i mobilen, så förflyttade sig den lilla pricken (som var jag på kartan) längre bort från hotellet – oavsett åt vilket håll jag gick. Jag gick och gick och gick… Den tunga väskan gjorde armen allt längre. Maten blev allt kallare. Och hotellet var omöjligt att hitta. Jag måste ha gått runt hela Kista innan jag ÄNTLIGEN hittade hotellet – ett stenkast från tunnelbanan…

Klockan var 20:30. Idol hade börjat för länge sedan. Maten var kall. Allt utom receptionen var stängt. Inget kaffe fanns att få tag på 😦

Nu sitter jag här med en cola light från minibaren och en torr lussekatt som legat i handväskan hela dagen.

  1. #1 av Titti Ljungdahl på 05 december 2009 - 22:42

    Hoppas att dagen varit bra! Trots små missöden igår, försenat tåg, missat TV-program och utan kaffe!

    Gilla

    • #2 av annaljungdahl på 05 december 2009 - 23:00

      Jodå, den här dagen har varit mycket bättre än den igår!
      Nu har jag precis skrivit av ett stycke ur boken som jag kanske ska läsa upp på scenen imorgon…

      Gilla

  2. #3 av Titti Ljungdahl på 06 december 2009 - 12:34

    Lycka till!

    Gilla

Kommentera

